modely Safari:
modely Safari
Tato stránka je věnována Safari rally / některé modely jsou z Rally Pobřeží slonoviny /.
První ročník Safari rally odstartoval v roce 1953 a vítězi se stali J. Manussis na voze Chevrolet / nejrychlejší vůz v cíli / a A. M. Dix na voze Volkswagen / nejméně trestných bodů /. Tento rok se na startu objevili také vozy Škoda pilotovány L. Parratem / odstoupil /,Poynderem / odstoupil / a vůz Tatra T-600 pilotován D.P. Marwahou / vítěz kategorie Class C /.
V roce 1954 jsou na startu opět dva vozy Škoda. První pilotován jezdcem Mercierem končí 7 v kategorii Class A. Druhý vůz s pilotem Parratem odstoupil.
V roce 1955 je na startu opět vůz Škoda s pilotem L. Baillonem,rally však nedokončil.
V roce 1956 je vůz Škoda opět na startu / pilot L. Baillon opět nedokončil / ,tentokrát však na dlouhou dobu naposledy...
Prvním mimo africkým jezdcem,který na této soutěži vítězí,se v roce 1972 stává H. Mikkola na voze Ford Escort RS 1600.
V roce 2000 se na scéně opět objevují vozy Škoda. Jedná se o 2 tovární Škody Octavie WRC / piloti - A. Schwarz a L. Climent /. Schwarz skončil na 7.místě a Climent na 8.místě.
V roce 2001 jsou na startu 3 tovární Octávie / piloti - A. Schwarz,B. Thiry a R. Kresta /. Schwarz dojíždí na senzačním 3.místě,když po první RZ dokonce vedl! Thiry a Kresta odstupují.
V roce 2002 jsou na startu opět 3 tovární Octávie / piloti - T. Gardemeister,K. Eriksson a R. Kresta /. Kresta dokončuje náročnou soutěž na výborném 7.místě,Gardemeister a Eriksson odstoupili.
Historie této soutěže jako podniku MS končí v roce 2002. Posledním vítězem se stal C. McRae na voze Ford Focus WRC.
V roce 2007 je Safari rally zařazena do nově vzniklého seriálu IRC. Její slává však zůstává už jen minulostí...
Nejúspěšnější piloti Safari rally:
S. Mehta - 5 vítězství / 1973,1979-1982 /
B. Waldegaard - 4 vítězství / 1977,1984,1986,1990 /
C. McRae - 3 vítězství / 1997,1999,2002 /